@article { author = {hoseinzadeh, Zahra and mashhadi, ali and ghanaei cham abad, ali and soltanifar, atefeh and moharerri, fatemeh and hoseini, zohre and hoseinzadeh, hoda}, title = {The Combination of Parent Training Program, Working Memory Training on Inhibition in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder}, journal = {Research in Clinical Psychology and Counseling}, volume = {3}, number = {2}, pages = {95-114}, year = {2014}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2251-6352}, eissn = {2423-4265}, doi = {10.22067/ijap.v3i2.21151}, abstract = {The aim of the current study was to examine effectiveness of combination of parent training program, working memory training on inhibition in children with Attention Deficit Hyper activity Disorder. Sample include 36 children with ADHD aged between 6 to 12 years were selected by convenience sampling method. The children that diagnosis with SNAP–IV, CBCL and clinical interview, were randomly assigned to the three interventions. To analyze of data MANCOVA were used. Result of study revealed that performance of the children of the combined group was not significantly difference compared with the other two groups in cognitive inhibition (P0.05). Furthermore significant difference was observed between the combined treatment group and the other two groups in behavioral inhibition (P}, keywords = {Attention Deficit Hyper Activity Disorder,Parent Training Program,Working Memory Training,Combined Treatment,Cognitive Inhibition,Behavioral Inhibition}, title_fa = {ترکیب آموزش والدینی و آموزش حافظه کاری بر کنش اجرایی بازداری کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش حافظه کاری، آموزش والدینی و ترکیب این دو مداخله بر بازداری کودکان مبتلا به ADHD انجام شده است. با استفاده از نمونه گیری در دسترس و مقیاس SNAP-IV، CBCL و مصاحبه بالینی، 36 کودک 6 تا 12 سال مبتلا به ADHD انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه مداخله گمارش شدند. داده‌ها با استفاده از تحلیل کو واریانس چند متغیری (MANCOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت عملکرد کودکان گروه ترکیبی در مقایسه با دو گروه دیگر در آزمون بازداری شناختی معنادار نبود (05/0 P). اما عملکرد کودکان گروه درمان ترکیبی نسبت به دو گروه دیگر در آزمون بازداری رفتاری تفاوت معناداری داشت و حاکی از عملکرد بهتر این گروه بود (05/0 P}, keywords_fa = {: اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی (ADHD),آموزش والدینی,آموزش حافظه کاری,درمان ترکیبی,بازداری شناختی,بازداری رفتاری}, url = {https://tpccp.um.ac.ir/article_31064.html}, eprint = {https://tpccp.um.ac.ir/article_31064_ac070034b040ddfc5f3dc868b64a6948.pdf} }