TY - JOUR ID - 32122 TI - اثر بخشی آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر تعهد زوجین JO - پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره JA - TPCCP LA - fa SN - 2251-6352 AU - باغبان, محمد AU - قادری, زهرا AD - دانشگاه ازاد اسلامی ، واحد مرودشت AD - دانشگاه آزاد اسلامی،واحد مرودشت Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 5 IS - 2 SP - 86 EP - 99 KW - مولفه های عشق KW - رویکرد هیجان مدار KW - تعهد KW - صمیمیت KW - میل DO - 10.22067/ijap.v5i2.32520 N2 - هدف: بررسی اثر بخشی آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر تعهد زوجین. روش: این پژوهش به روش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. جامعه ی آماری کلیه ی زوجین شهر بندر عباس می باشد.نمونه ی پژوهش شامل 20زوج درگروه آزمایش و 20 زوج در گروه کنترل است که از بین 97 زوجی که از میان 185 زوج ثبت نام کننده، نمره پایینی در پرسشنامه مولفه های عشق اخذ کرده بودند، با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. پرسش نامه عشق مثلثی یا مولفه های عشق( استرنبرگ) به همراه اطلاعات دموگرافی آزمودنی ها جهت گردآوری داده ها استفاده گردید .داده ها با استفاده از آزمونهای آماری تحلیل کوواریانس و T مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر افزایش میزان تعهد زن و مرد اثر مثبت و معنادار داشته است. معناداری تفاوت میانگین زن و مرد با استفاده از آزمون T مستقل رد شده و نتیجه حاصل آنکه آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر افزایش میزان تعهد زوجین تاثیر معنادار و مثبت دارد. UR - https://tpccp.um.ac.ir/article_32122.html L1 - https://tpccp.um.ac.ir/article_32122_dca4c8ceba08bc0c7cea3493f06a77f2.pdf ER -