هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش نظریه ذهن برارتقاء نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر 8-12 سال بود. طرح پژوهشی از نوع مطالعات تجربی با پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. از کلیه دانش آموزان دختر کم توان ذهنی مدرسه استثنایی ( شهر مشهد، مدرسه اندیشه) ، تعداد 30 دانش آموز پس از اجرای پیش آزمون نظریه ذهن، به صورت تصادفی پس از همتا سازی بر حسب سن و هوش و نمرات نظریه ذهن به دو گروه آزمایش(15 دانش آموز) و کنترل ( 15 دانش آموز) تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 9 جلسه در جریان آموزش قرار گرفت . پس آزمون نظریه ذهن پس از دو هفته برای هر دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، روش های آمار توصیفی و آزمون تحلیل کوواریانس (برای مقایسه گروهها و کنترل اثر پیش آزمون) به کار گرفته شد. یافته ها نشان داد که متغیر مستقل( آموزش نظریه ذهن) اثر معناداری بر سطوح نظریه ذهن در پس آزمون p(
انصاری نژاد, سمیه , موللی, گیتا و ادیب, نرگس . (1390). اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1(2), -. doi: 10.22067/ijap.v1i2.7720
MLA
انصاری نژاد, سمیه , , موللی, گیتا , و ادیب, نرگس . "اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر", پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1, 2, 1390, -. doi: 10.22067/ijap.v1i2.7720
HARVARD
انصاری نژاد, سمیه, موللی, گیتا, ادیب, نرگس. (1390). 'اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر', پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1(2), pp. -. doi: 10.22067/ijap.v1i2.7720
CHICAGO
سمیه انصاری نژاد , گیتا موللی و نرگس ادیب, "اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر," پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1 2 (1390): -, doi: 10.22067/ijap.v1i2.7720
VANCOUVER
انصاری نژاد, سمیه, موللی, گیتا, ادیب, نرگس. اثر بخشی آموزش نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1390; 1(2): -. doi: 10.22067/ijap.v1i2.7720
ارسال نظر در مورد این مقاله