این پژوهش به بررسی تاثیر آموزش خودگویی واقع گرابانه بر رضایت زناشویی زنان می پردازد.روش آزمایش در این پژوهش شامل زنان 20 تا 40 ساله مراجعه کننده به پایگاه فرهنگی مسجد امام حسین در سه ماهه اول سال 1387 می باشد. روش نمونه گیری این پژوهش به صورت تصادفی ساده بود . برای انتخاب نمونه از جامعه آماری مورد نظر 20 نفر به صورت تصادفی ار افراد مراجعه کننده به پایگاه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش ((n=10 و گروه کنترل ((n=10 قرار گرفتند. پرسسشنامه رضایت زناشویی به طور همزمان برای دو گروه اجرا شد .آموزش فن خودگویی واقع گرایانه بر گروه آموزش اجرا شد. از جلسه ی دوم 2 نفر از اعضا گروه آزمایش از ادامه ی کار منصرف شدتد .به این ترتیب با حذف تصادفی دو نفر از اعضای گروه کنترل 8 نفر باقی ماندند.پس از پایان جلسات آموزشی پرسشنامه رضایت زناشویی برای دو گروه اجرا شد . پس از پایان تحقیق اعضای گروه کنترل نیز در دوره های آموزشی شرکت کردند.
پژوهش از نوع طرحهای آزمایشی (طرح پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل ) بود. روشهای آماری مورد استفاده در این پژوهش شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی بودو از آزمون تحلیل کواریانس استفاده گردید .نتایج به دست آمده از پژوهش نشان داد که آموزش خودگویی واقع گرایانه بر افزایش رضایت زناشویی و مولفه های آن موثر بوده است.
واژه های کلیدی:
خود گویی واقع گرایانه،رضایت زناشویی،تعارض زناشویی،رابطه ی جنسی،ارتباط زناشویی
کیانی نژاد, سحر. (1390). تأثیر آموزش خودگویی واقع گرایانه بر افزایش رضایت زناشویی زنان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1(1), -. doi: 10.22067/ijap.v1i1.1360
MLA
سحر کیانی نژاد. "تأثیر آموزش خودگویی واقع گرایانه بر افزایش رضایت زناشویی زنان", پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1, 1, 1390, -. doi: 10.22067/ijap.v1i1.1360
HARVARD
کیانی نژاد, سحر. (1390). 'تأثیر آموزش خودگویی واقع گرایانه بر افزایش رضایت زناشویی زنان', پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1(1), pp. -. doi: 10.22067/ijap.v1i1.1360
VANCOUVER
کیانی نژاد, سحر. تأثیر آموزش خودگویی واقع گرایانه بر افزایش رضایت زناشویی زنان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1390; 1(1): -. doi: 10.22067/ijap.v1i1.1360
ارسال نظر در مورد این مقاله