این پژوهش با هدف بررسی تحول شناخت اجتماعی و رابطه آن با طراز تحول شناختی در کودکان مقاطع مهدکودکی، پیش دبستانی و کلاس دوم مدارس ابتدایی شهر اصفهان انجام شده است. بدین منظور123 آزمودنی (61 پسر و 62 دختر) به صورت تصادفی و با استفاده از نمونه گیری خوشه ای از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی 3 منطقه ی جغرافیایی شمال، مرکز و جنوب شهر اصفهان انتخاب شدند. اطلاعات لازم با استفاده از تکالیف نگهداری ذهنی سطح و طول پیاژه برای سنجش طراز تحول شناختی، و نیز تکالیف باور کاذب برای بررسی شناخت اجتماعی کودک جمع آوری گردید. نتایج تحلیل داده های پژوهش با روش های همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس نشان داد: شناخت اجتماعی در کودکان، از روندی تحولی پیروی می کند و افزایش این توانایی را با افزایش سن در کودکان تأیید کرد( P
اسعدی, اسعدی, امیری, امیری, & مولوی, مولوی. (1386). بررسی تحول شناخت اجتماعی و رابطه آن با طراز تحول شناختی در کودکان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 08(1), -. doi: 10.22067/ijap.v8i1.6746
MLA
اسعدی اسعدی; امیری امیری; مولوی مولوی. "بررسی تحول شناخت اجتماعی و رابطه آن با طراز تحول شناختی در کودکان", پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 08, 1, 1386, -. doi: 10.22067/ijap.v8i1.6746
HARVARD
اسعدی, اسعدی, امیری, امیری, مولوی, مولوی. (1386). 'بررسی تحول شناخت اجتماعی و رابطه آن با طراز تحول شناختی در کودکان', پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 08(1), pp. -. doi: 10.22067/ijap.v8i1.6746
VANCOUVER
اسعدی, اسعدی, امیری, امیری, مولوی, مولوی. بررسی تحول شناخت اجتماعی و رابطه آن با طراز تحول شناختی در کودکان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره, 1386; 08(1): -. doi: 10.22067/ijap.v8i1.6746
ارسال نظر در مورد این مقاله