1. مقایسه درمان شناختی‌ ـ ‌رفتاری و بازتاب درمانی در کاهش وزن و اضطراب در افراد مبتلا به چاقی

ثمینه اسکندری؛ حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف؛ حسین کارشکی؛ عبدالحسین آقامحمدیان شعرباف

دوره 10، شماره 1 ، بهار و تابستان 1399، ، صفحه 20-38

http://dx.doi.org/10.22067/tpccp.2020.35876.0

چکیده
  هدف: هدف مطالعه حاضر مقایسه اثربخشی درمان شناختی‌ـ ‌رفتاری و بازتاب درمانی در کاهش وزن و اضطراب افراد چاق بود. روش: روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی و از نوع تک آزمودنی A-B-A بود. چهار نفر از مراجعان درمان چاقی که به پلی کلینیک روان‌شناختی دانشگاه مراجعه کردند و چهار نفر از مراجعان کلینیک بازتاب درمانی جهت شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. ...  بیشتر

2. اثر بخشی گروه ‌درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش علایم غم غربت، اضطراب و تنظیم هیجانی دانشجویان

مهدی ولی زاده؛ غلامرضا منشیی؛ حسین کارشکی

دوره 8، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1397، ، صفحه 43-60

http://dx.doi.org/10.22067/ijap.v8i2.66591

چکیده
  هدف: بررسی اثر بخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر علایم غم غربت، اضطراب و تنظیم شناختی هیجانی دانشجویان جدید الورود دانشگاه فردوسی مشهد. روش: شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. نمونه شامل 30نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه گواه گمارده شدند. اعضای گروه آزمایش ...  بیشتر

3. ساخت و اعتبار یابی مقیاس شرم در دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی و پیام نور مشهد

سیده فاطمه نجفی؛ زهره سپ‍‍‍‍‍هری شاملو؛ حسین کارشکی

دوره 8، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 73-90

http://dx.doi.org/10.22067/ijap.v8i1.46555

چکیده
  هدف: ساخت آزمون بر اساس رویکرد برادشاو به شرم و تلاش برای یکپارچه نمودن نظریات مختلف به شرم و متناسب‌سازی آن با فرهنگ و جامعه ایرانی روش: جامعه در این پژوهش دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی و پیام نور مشهد می‌باشد. حجم نمونه 900نفر برای دو دانشگاه محاسبه شد.در این پژوهش به‌منظور ساخت آزمون روش‌های ترکیبی، اکتشافی، متوالی به کار گرفته ...  بیشتر

4. نقش میانجی گرانه اهمالکاری تحصیلی و اضطراب امتحان در رابطه ی درماندگی آموخته شده با پیشرفت تحصیلی

سیده خدیجه امیریان؛ محمد سعید عبدخدائی؛ حسین کارشکی

دوره 7، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، ، صفحه 5-22

http://dx.doi.org/10.22067/ijap.v7i2.46452

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی درماندگی آموخته شده با پیشرفت تحصیلی با میانجی گری اهمالکاری تحصیلی و اضطراب امتحان انجام شد. جامعه ی آماری کلیه ی دانش آموزان دختر دوم متوسطه شهر مشهد در سال تحصیلی 92-1391 بود. روش: نمونه ای با حجم 394 نفر با روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شد. دانش آموزان پرسشنامه های درماندگی آموخته شده (LHS)، اهمالکاری ...  بیشتر